gminne Jednostki organizacyjne


wydatki na administrację
publiczną w 2021 r.

14 167 993

+10,39%

do roku 2020



urząd Miejski w trzebnicy



Dokumenty regulujące pracę Gminy i Urzędu


Statut gminy trzebnica

Statut przyjęty uchwałą Nr VI/102/03 Rady Miasta i Gminy Trzebnica z dnia 26 marca 2003 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Trzebnica z późn. zm.

W 2021 r. Rada Miejska nie dokonała zmian w treści Statutu Gminy Trzebnica.


regulamin organizacyjny urzędu miejskiego

Obecnie obowiązuje regulamin przyjęty zarządzeniem Nr OR.0050.8.2022 Burmistrza Gminy Trzebnica z dnia 12 stycznia 2022 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Trzebnicy.

W 2021 r. obowiązywały Regulaminy przyjęte kolejno:

  • zarządzeniem Nr OR.0050.135.2021 Burmistrza Gminy Trzebnica z dnia 30 lipca 2021 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Trzebnicy;

  • zarządzeniem Nr OR.0050.190.2021 Burmistrza Gminy Trzebnica z dnia 1 października 2021 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Trzebnicy;

  • zarządzeniem Nr OR.0050.202.2021 Burmistrza Gminy Trzebnica z dnia 29 października 2021 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Trzebnicy;

  • zarządzeniem Nr OR.0050.231.2021 Burmistrza Gminy Trzebnica z dnia 1 grudnia 2021 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Trzebnicy.


regulamin pracy urzędu miejskiego

W 2021 r. Burmistrz Gminy Trzebnica nie dokonał zmian w treści Regulaminu Pracy Urzędu Miejskiego.


urząd w liczbach

29 910

dokumentów, które wpłynęły do urzędu w 2021 r.


w tym:

5 418

dokumentów dostarczonych do urzędu elektronicznie

33 095

dokumentów, wysłanych z urzędu w 2021 r.


w tym:

624

dokumenty wysłane z urzędu elektronicznie

3 000

spotkań burmistrza z mieszkańcami gminy w 2021 r.


Ponadto, w 2021 r., w Urzędzie Miejskim w Trzebnicy, wydanych zostało 775 zaświadczeń. 92% z nich wydane zostało przez Wydział Architektury i Urbanistyki. Działalność tego działu opierała się również w dużej mierze na wydawaniu decyzji. Jednostka ta wydała 355 tego typu dokumentów, łącznie natomiast w urzędzie wydano ich 606.

W ubiegłym roku, w urzędzie, zawarte zostało również 680 umów. W tym przypadku najwięcej, bo 514, zawarł ich Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami.

Jednostką, której działalność w 2021 r. należy także wyróżnić był Wydział Egzekucji i Windykacji. W dziale tym, łącznie przygotowano najwięcej pism urzędowych (4.237), a wśród nich wymienić można m.in.: upomnienia (2.650), tytuły wykonawcze (1.186) czy wezwania do zapłaty (360).



Jednostki Gminne



ośrodek pomocy społecznej


Trzebnica, pl. Piłsudskiego 1


Dyrektor: Ewa Brzegowska

Zatrudnienie w 2021 r.: 36 pracowników

Zakład gospodarki mieszkaniowej


Trzebnica, pl. Piłsudskiego 1


Kierownik: Barbara Szpigiel

Zatrudnienie w 2021 r.: 5 pracowników


zespół administracyjny Placówek oświatowych


Trzebnica, pl. Piłsudskiego 1


Kierownik: Jerzy Trela

Zatrudnienie w 2021 r.: 14 pracowników

Młodzieżowe Centrum Sportu i Rekreacji Trzebnica-Zdrój


Trzebnica, ul. Kościelna 9


p.o. Dyrektora: Janusz Pancerz

Zatrudnienie w 2021 r.: 17 pracowników


Gminne Centrum Kultury i Sztuki


Trzebnica, ul. Prusicka 12


Dyrektor: Barbara Smaś

Zatrudnienie w 2021 r.: 44 pracowników



Spółki Gminne



Gminne Centrum Medyczne Trzebnica-Zdrój Sp. z o.o.


Trzebnica, ul. Kościuszki 10


Prezes: Katarzyna Żmuda-Adamska

Zatrudnienie w 2021 r.: 44 pracowników

Gminny zakład gospodarki komunalnej trzebnica-ergo Sp. z o.o.


Trzebnica, ul. Milicka 23


Prezes: Marta Łopuch

Zatrudnienie w 2021 r.: 62 pracowników


Gminne Centrum Sportu Trzebnica-Zdrój Sp. z o.o.


Trzebnica, ul. Leśna 5


Prezes: Magdalena Ciesielska-Wojda

Zatrudnienie w 2021 r.: 48,6 etatów

Gminny Klub Sportowy "Polonia Trzebnica" Sp. z o.o


Trzebnica, ul. Sportowa 1


Prezes: Andrzej Traczyk

Zatrudnienie w 2021 r.: 3 pracowników